Social Media & Vlogtraining: strategisch, praktisch en eigentijds communiceren.

Presenteer uzelf en uw unieke ideeën via sociale media. Bijvoorbeeld met een vlog die u tijdens de training maakt.

Effectief communiceren op social media

Een hele dag actief gebruik leren maken van social media en in de praktijk ondervinden wat de kansen, uitdagingen en valkuilen zijn. Aan het einde van de dag hebben alle deelnemers kennisgemaakt met en ook zelf geoefend met communiceren via verschillende sociale media.


Veel oefenen in een kleine groep

De meest gebruikte social media komen aan de orde, zoals Facebook, LinkedIn, Twitter en Instagram. U wordt bijgepraat over de laatste trends en leert voor welke doelgroep welk medium het meest geschikt is en wat u ermee kunt. Iedere deelnemer oefent met kort en bondig communiceren in ‘280 karakters’ (Twitter), het maken van een videoboodschap (LinkedIn of Instagram) en het vertellen van een verhaal in een blog op bijvoorbeeld Facebook, een forum- of de eigen bedrijfssite. Voor zover van toepassing komen ook de richtlijnen ten aanzien van social media aan de orde die de organisatie waar u voor werkt heeft opgesteld.


Inhoud, vorm en techniek

Bewegend beeld is een steeds sterkere voorwaarde om gezien en gelezen te worden op social media. Vlogs (een videoblog) kunt u posten op bijvoorbeeld Facebook, LinkedIn, of YouTube. Vloggen is een zeer persoonlijke een aansprekende manier van communiceren en verdringt in toenemende mate de traditionele blog. Belangrijk: hoe kom ik over, wat wil ik zeggen en tegen wie praat ik? Tijdens deze training oefent iedere deelnemer met de eigen smartphone en wordt het resultaat besproken aan de hand van eerdere instructie, tips en feedback.


Presentatietraining: podium

Wilt u teruggebeld worden?

Vul dan hier uw gegevens in.





Video: steeds belangrijker op social media.
Verwachting voor 2020: niets meer zonder beeld.
social media vlog instructie

Bij Brain Box leert u een vlog te maken die staat als een huis. Met uw eigen smartphone!

Bel 035 - 628 18 70


Inhoud social media vlogtraining

  • De actuele communicatietrends in social media
  • Analyse van uw website en social media profiel(en)
  • Doelgroepfocus: de juiste toon bij het juiste medium
  • Overtuigen met kernboodschappen in twee minuten
  • De kracht van het beeld: verleiden en bewijzen
  • De techniek van het vloggen: uw smartphone als camera
  • Stemgebruik, woordkeuze en zinsopbouw
  • Mimiek, stemgebruik, lichaamstaal, kleding
  • Opnemen en terugkijken van videopresentatie(s)
  • Redigeren en uploaden van uw vlog

Iedere oefening wordt opgenomen en geanalyseerd.