Mediatraining van Brain Box: op maat, eigentijds, accuraat en realistisch.

Na een mediatraining van Brain Box treedt u goed en doeltreffend op in de media.
Daarmee bewijst u niet alleen uzelf, maar ook de journalist een dienst.

Actief leren van ervaren journalisten

U traint in onze mediatrainingen altijd met ervaren journalisten die u leren effectief, kort en bondig het woord te voeren. Door u te helpen met de juiste houding, de juiste toon en de slimste manier om uw boodschap over het voetlicht te brengen. U leert door te doen, na aanvang van de mediatraining staat u dan ook al snel voor de camera.


Verschillende media = verschillende oefeningen

U oefent in de mediatraining met allerlei soorten interviews. Het snelle gesprek aan de telefoon, voor de radiomicrofoon, televisiecamera, grote en kleine printmedia - al dan niet online, of met een journalist die er even met u voor gaat zitten. Of u traint in de mediatraining (mee) in de rol als begeleider van bestuurders of experts uit uw organisatie. Of in een training die speciaal gericht is op het positioneren van jezelf als communicatie-expert in de organisatie en het verbeteren van advies- en begeleidingsvaardigheden.


Altijd realistisch en praktijkgericht

Alle mediatrainingen van Brain Box zijn altijd op maat, persoonsgericht en van bewezen hoge kwaliteit. In uw relatie met ons staat vertrouwelijkheid voorop. Wij strooien op onze websites dan ook niet met bekende bedrijven en organisaties in onze klantenkring, maar vraag ons gerust om een referentie. Na toestemming van de referent geven we die graag aan u.


 

Mediatraining en presentatietraining: studio 1

Lesruimte bij Studio 1

Mediatraining en presentatietraining: studio 2

Lesruimte bij Studio 2

Wilt u teruggebeld worden?

Vul dan hier uw gegevens in.





U kunt ook individueel, of samen met een collega, deelnemen.

Mediatraining
open inschrijving

Net zo intensief als een teamtraining. Plus leren van anderen in vergelijkbare posities, maar in een heel andere branche.

Aantal deelnemers

  • Intensieve mediatraining met 1 of 2 deelnemers
  • Teamtraining tot 6 personen
  • Individuele deelname aan een groepstraining
  • Media masterclass tot ca. 15 personen
  • Interactieve talkshow tot ca. 25 personen

Inhoud mediatraining

  • Persoonlijke presentatie; verbale- en nonverbale communicatie
  • Maken en gebruiken van effectieve kernboodschappen
  • Inspelen op journalistieke selectiecriteria en drijfveren
  • Omgaan met journalisten; do's en dont's
  • Sturingstechnieken; krijgen en houden van grip op het gesprek
  • Interviews; radio, tv, geschreven pers, online, telefonisch
  • Confrontatie; Geen Stijl/Powned, DWDD, Radar, Kassa
  • Quotable spreken voor nieuwsmedia
  • Het snelle nieuwsinterview (radio, tv, voorpagina, nu.nl)

Iedere oefening wordt opgenomen en geanalyseerd.