Mediatraining voor woningcorporaties: gericht op uw werkgebied.

Na een mediatraining van Brain Box treedt u met zelfvertrouwen op in de media.
En wordt u door de journalist graag geïnterviewd en geciteerd.
Herkenbaar?

Kan de directeur van uw corporatie even reageren voor onze krant?"
"De regionale radio aan de telefoon, ze willen nu een reactie!"

Maatwerktraining

U oefent in de mediatraining met allerlei soorten interviews. Het snelle gesprek aan de telefoon, voor de radiomicrofoon, televisiecamera, grote en kleine printmedia - al dan niet online, of met een journalist die er even met u voor gaat zitten. Of u leert zelf te vloggen!

Studio mediatraining woningcorporaties
Actief leren van ervaren journalisten

U traint in onze mediatrainingen altijd met ervaren journalisten die u leren effectief, kort en bondig het woord te voeren. Door u te helpen met de juiste houding, de juiste toon en de slimste manier om uw boodschap over het voetlicht te brengen. U leert door te doen, na aanvang van de mediatraining staat u dan ook al snel voor de camera.


Realistisch: gericht op uw corporatie, buurten en bewoners
  • Calamiteiten (verzakkingen, afgebroken balcons)
  • Plaatselijke politiek (taakstellingen, conversie)
  • Landelijke politiek (de minister roept…)
  • Hypes (salarissen/bonussen bestuurders)
  • Projecten (sloop, renovatie, nieuwbouw)
  • Sociaal (wietplantages, overlast, MVO)

Wilt u teruggebeld worden?

Vul dan hier uw gegevens in.

Aantal deelnemers

  • Intensieve mediatraining met 1 of 2 deelnemers
  • Teamtraining tot 6 personen
  • Individuele deelname aan een groepstraining

Inhoud mediatraining

  • Hoe komt u over; verbale- en nonverbale communicatie
  • Maken en gebruiken van effectieve kernboodschappen
  • Inspelen op journalistieke selectiecriteria en drijfveren
  • De rol van de communicatieadviseur/voorlichter *)
  • Sturingstechnieken; grip op het gesprek houden
  • Interviews; radio, tv, print, online, telefonisch
  • Confrontatie; Geen Stijl/Powned, DWDD, Radar, Kassa
  • Quotable spreken voor nieuwsmedia
  • Het nieuwsinterview (radio, tv, voorpagina, nu.nl)

Iedere oefening wordt opgenomen en geanalyseerd.

zomerkortingZomerkorting

In juli en augustus 2019 geven wij uw corporatie 10% korting op het totale offertebedrag.

*) De rol van de communicatieadviseur/voorlichter

Tijdens deze training kan ook in meer of mindere mate aandacht worden besteed aan de belangrijke rol van een communicatieadviseur bij perscontacten. Waar moet u op letten bij een vraaggesprek met een journalist? Wat zijn de belangrijkste aandachtspunten bij 'first contact' met een redacteur aan de telefoon? Hoe brieft u degene die wordt geïnterviewd na uw intakegesprek met de redactie? En hoe geeft u effectieve feedback als communicatieprofessional?