Mediatraining van Brain Box: op maat, eigentijds, accuraat en realistisch.

Na een mediatraining van Brain Box treedt u goed en doeltreffend op in de media.
En wordt u door de journalist graag geïnterviewd en geciteerd.
Actief leren van ervaren journalisten

U traint in onze mediatrainingen altijd met ervaren journalisten die u leren effectief, kort en bondig het woord te voeren. Door u te helpen met de juiste houding, de juiste toon en de slimste manier om uw boodschap over het voetlicht te brengen. U leert door te doen, na aanvang van de mediatraining staat u dan ook al snel voor de camera.


Verschillende media = verschillende oefeningen

U oefent in de mediatraining met allerlei soorten interviews. Het snelle gesprek aan de telefoon, voor de radiomicrofoon, televisiecamera, grote en kleine printmedia - al dan niet online, of met een journalist die er even met u voor gaat zitten.


Altijd realistisch en praktijkgericht
  • Calamiteiten (verzakkingen, afgebroken balcons)
  • Plaatselijke politiek (taakstellingen, conversie)
  • Landelijke politiek (de minister roept…)
  • Hypes (salarissen/bonussen bestuurders)
  • Projecten (sloop, renovatie, nieuwbouw)
  • Sociaal (wietplantages, overlast, MVO)

*) De rol van de communicatieadviseur/voorlichter

Tijdens deze training kan ook in meer of mindere mate aandacht worden besteed aan de belangrijke rol van een communicatieadviseur bij perscontacten. Waar moet u op letten bij een vraaggesprek met een journalist? Wat zijn de belangrijkste aandachtspunten bij 'first contact' met een redacteur aan de telefoon? Hoe brieft u degene die wordt geïnterviewd na uw intakegesprek met de redactie? En hoe geeft u effectieve feedback als communicatieprofessional?

Wilt u teruggebeld worden?

Vul dan hier uw gegevens in.





Aantal deelnemers

  • Intensieve mediatraining met 1 of 2 deelnemers
  • Teamtraining tot 6 personen
  • Individuele deelname aan een groepstraining

Inhoud mediatraining

  • Hoe komt u over; verbale- en nonverbale communicatie
  • Maken en gebruiken van effectieve kernboodschappen
  • Inspelen op journalistieke selectiecriteria en drijfveren
  • De rol van de communicatieadviseur/voorlichter *)
  • Sturingstechnieken; grip op het gesprek houden
  • Interviews; radio, tv, print, online, telefonisch
  • Confrontatie; Geen Stijl/Powned, DWDD, Radar, Kassa
  • Quotable spreken voor nieuwsmedia
  • Het nieuwsinterview (radio, tv, voorpagina, nu.nl)

Iedere oefening wordt opgenomen en geanalyseerd.

zomerkortingZomerkorting

In juli en augustus 2018 geven wij uw corporatie 10% korting op het totale offertebedrag.