Brain Box Crisiscommunicatietraining: realistisch en confronterend.

De manier waarop u optreedt tijdens een crisis of calamiteit kan nog jarenlang bepalend zijn voor uw imago.

Als u ineens zelf nieuws bent geworden

Bent u daar dan klaar voor?

Bij een calamiteit is de kwaliteit van uw communicatie in de eerste twee uur van cruciaal belang. Zeker in een tijd dat de publieke opinie zwaarder weegt dan ooit, social media de berichtgeving beïnvloedt, nieuwsconsumptie snel verandert en per doelgroep wisselt.

Crisismanagement en crisiscommunicatie: 1+1=3

Als een crisis net is ontstaan moet communicatie direct op uw agenda staan. Ook als (nog) onduidelijk is wat er precies is gebeurd. Journalisten hangen voortdurend aan de telefoon en op social media wordt al snel van alles beweerd.

Tijdens de crisiscommunicatietraining van Brain Box wordt u voorbereid op massieve aandacht van de media.

  • U leert te anticiperen op en om te gaan met massieve persaandacht
  • U leert de juiste (social) media in te zetten op het juiste moment
  • U oefent met korte persverklaringen en een gezamenlijke persconferentie
  • U oefent met het geven van verschillende soorten camera-interviews
Brain Box lesruimte Studio 1

Lesruimte bij Studio 1

Trainingslocatie

De crisiscommunicatietraining wordt gehouden in onze eigen trainingsstudio's in Hilversum. Of desgewenst bij u op locatie, eventueel als onderdeel van een grotere calamiteitenoefening.

Wilt u teruggebeld worden?

Vul dan hier uw gegevens in.

Privacy Statement GDPR/AVG
De gegevens die u heeft ingevuld worden alleen gebruikt om contact met u op nemen.

Aantal deelnemers

  • Intensieve mediatraining met 1 of 2 deelnemers
  • Teamtraining tot 6 personen
  • Media workshop tot ca. 15 personen
  • Participatietraining tijdens uw calamiteitenoefening

Inhoud mediatraining

  • Voorbereiding (mediabeleid in calamiteitenplan)
  • Wat kunt u verwachten van de media en waarom
  • Ontwikkelen van statements en woordvoeringslijnen
  • Social media: welk medium voor welke doelgroep
  • Social media: omgaan met reacties, vragen en aannames
  • Pers aan de poort: de korte verklaring
  • Pers binnen: faciliteiten, zorg en begeleiding
  • De persconferentie
  • Interviews: op locatie, aan de telefoon, in een studio

Iedere oefening wordt opgenomen en geanalyseerd.